Hintaviestintämme on läpinäkyvää ja kuluttajaystävällistä
Helsinki Outletissa teet aina edullisempia löytöjä. Outlet-myymälöissämme ja verkkokaupassamme tuotteet ovat aina vähintään 30 % edullisempia verrattuna suositushintoihin.
Hintaviestintämme on läpinäkyvää ja kuluttajaystävällistä, ja noudatamme EU:n kuluttajansuojadirektiiviä tarkentavaa Omnibus-direktiiviä. Suomen ainoana outlet-keskuksena vertaudumme muihin outlet- ja tehtaanmyymälöihin. Kaikki tuotteemme ovat aina outlet-hintaisia, eli edullisempia kuin brändien suositushinnat. Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia Omnibus-direktiivin mukaisesti
Emme käytä vertailuhintana tuotteiden suositushintaa, vaan ilmoitamme aina joko tuotteen outlet-hinnan tai kyseisen myyntikanavan alhaisimman hinnan viimeisen 30 päivän ajalta. Näin varmistamme, että hinnoittelumme on selkeää ja täysin läpinäkyvää – aina asiakkaan eduksi.
Tärkeimmät hinnoitteluperiaatteemme
- Aina edullisempi valikoima: Meiltä löydät laatumerkkien huipputuotteita aina edullisemmin.
- Lisäalennukset outlet-hinnasta: Kaikki kampanjahinnat lasketaan outlet-hinnasta, ei suositushinnoista.
- 30 päivän vertailuhinta myymälässä: Myymälässä alennetut hinnat verrataan tuotekohtaiseen 30 päivän alimpaan hintaan.
- Friends -jäsentarjoukset: Helsinki Outletin kanta-asiakkaille suunnatut tarjoukset viestitään ilman 30 päivän hintarajoitetta.
Tilanteet, joissa vertailuhintaa ei tarvitse ilmoittaa
Vertailuhinnan ilmoitusvelvollisuus ei koske seuraavia tilanteita:
- Paljousalennukset, esimerkiksi “kolme tuotetta kahden hinnalla”
- Kaupan päälle -tarjoukset, kuten “osta takki, saat hanskat kaupan päälle”
- Kohdennetut tarjoukset, esimerkiksi kanta-asiakasalennukset tai alennuskoodit suljetulle ryhmälle
Q&A hinnoittelustamme
Omnibus-direktiivi tarkentaa EU:n kuluttajansuojadirektiiviä ja tekee hinnoittelusta sekä markkinoinnista kuluttajalle läpinäkyvämpää. Se vähentää harhaanjohtavaa alennusviestintää ja edellyttää, että tuotteen alin hinta ilmoitetaan alennusviestinnässä.
Direktiivin mukaisesti emme voi enää verrata hintoja brändien suositushintoihin. Siksi et näe meillä enää viestejä, kuten “30–70 % alennus”. Nykyään kampanjoissa vertailuhintana käytämme tuotteen normaalia outlet-hintaa, minkä vuoksi alennusprosentti näyttää aiempaa pienemmältä. Helsinki Outletissa kaikki tuotteet ovat aina vähintään 30 % edullisempia verrattuna brändien suositushintoihin.
Outlet-hinnalla tarkoitetaan hintaa, jolla tuotteita tavallisesti myydään outlet-myymälöissämme ja verkkokaupassamme. Se on aina vähintään 30 % alhaisempi kuin tuotteen suositushinta.
Brändimme voivat tarjota lisäalennuksia koko valikoimasta tai tietyistä tuotekategorioista esimerkiksi kampanjoiden ja tapahtumien yhteydessä. Lisäalennus lasketaan aina tuotteen outlet-hinnasta. Esimerkiksi, jos kampanjassa ilmoitetaan “-20 % outlet-hinnasta”, alennus vähennetään suoraan tuotteen outlet-hinnasta, joka toimii vertailuhintana.
Kyllä, tuotteen suositushinta voidaan näyttää erillisenä hintamerkintänä, mutta sitä ei käytetä alennuksen vertailuhintana.
Koska osa brändiemme tuotteista tulee meille myyntiin myös normaalihintaisista myymälöistä, hintalapuissa saattaa näkyä tuotteen suositushinta outlet-hinnan rinnalla. Vertailuhintana käytämme kuitenkin aina outlet-hintaa, emme brändien suositushintaa.
Vertailuhinta on tuotteen alin hinta viimeisen 30 päivän ajalta kyseisessä myyntikanavassa. Jos tuotetta ei ole myyty korkeammalla hinnalla 30 päivän aikana, vertailuhintana käytetään tuotteen outlet-hintaa.
Suljetulle ryhmälle, kuten Helsinki Outlet Friends -jäsenille, voidaan markkinoida tarjouksia ja etuja ilman 30 päivän alinta hintatietoa. Tämä on mahdollista, koska tarjouksen hyödyntäminen edellyttää rekisteröitymistä ja sovelluksen lataamista.
Vertailuhintaa ei tarvitse ilmoittaa paljousalennuksissa (esim. “3 tuotetta 2 hinnalla”), kaupan päälle -tarjouksissa (esim. “osta takki, saat hanskat kaupan päälle”) tai kohdennetuissa tarjouksissa, kuten kanta-asiakastarjouksissa.
